خانواده

توقیف خودرو برای مهریه

توقیف خودرو برای مهریه ✔️| قانون جدید توقیف خودرو برای مهریه | وکلای رایمند

همه ما از میزان افزایش آمار طلاق در ایران با خبر هستیم. همانطور که اطلاع دارید یکی از چالش های پیش روی زوجین به بحث مهریه و شیوه های پرداخت آن مربوط می شود. معمولا پس از جدایی زوجین بحث های مربوط به مهریه و پرداخت آن مطرح می شود که برای زوجین از جمله بحث های حیاتی و تعیین کننده محسوب می شود. این موضوع به قدری با اهمیت است که در بسیاری از موارد تا مدت زمان طولانی زوجین را درگیر خود می کند. نکته ای که در بحث مهریه بسیار حائز اهمیت است این است که برای پرداخت مهریه هرچیزی که ارزش اقتصادی داشته باشد، مطرح می شود از جمله آن می توان به پول، سکه، خودرو و… اشاره کرد. به همین دلیل یکی از موضوعات مربوطه برای پرداخت مهریه در سال های اخیر توقیف خودرو برای مهریه شناخته می شود. در ادامه به توضیح کامل تر توقیف خودرو برای مهریه و شیوه های مختلف اقدام آن می پردازیم.

مطالبه مهریه از طریق توقیف خودرو

یکی از راه هایی که خانم ها به کمک آن می توانند اقدامات اولیه را برای مطالبه مهریه خود انجام دهند، از طریق توقیف خودرو است. به این معنا که در شرایطی ممکن است خانم ها نگران منتقل شدن اموال مرد به دیگری برای ممانعت از پرداخت مهریه به ایشان باشند. در این صورت خانم ها می توانند اقدامات لازم را جهت توقیف خودرو برای مهریه به کمک یک وکیل متخصص در این زمینه انجام دهند و حتی از بروز این اتفاق جلوگیری کنند.

نکته ای که باید در توقیف خودرو برای مهریه به آن توجه کنید در نحوه مطالبه مهریه است. به این صورت که نحوه توقیف خودرو برای مهریه در صورت عندالمطالبه یا عندالاستطاعه بودن مهریه متفاوت خواهد بود. به همین دلیل خانم ها برای توقیف خودرو برای مهریه باید به تمام قوانین جدیدی که در این موضوع وجود دارد، آگاهی لازم را داشته باشند. در ادامه به بررسی های کامل تر و دقیق تری پیرامون قوانین مرتبط با توقیف خودرو برای مهریه می پردازیم.

قانون جدید توقیف خودرو برای مهریه

همانطور که توضیح داده شد، طبق قوانین موجود در کشور کلیه اموالی از مرد که دارای ارزش قانونی می باشند، می توانند برای مطالبه مهریه مورد استفاده قرار گیرند. از جمله این اموال می توان به ملک، مسکن، خانه، خودرو، طلا و… اشاره کرد.

در کنار این قوانین، قوانین جدید دیگری وجود دارد که مردان که به کمک آن می توانند از توقیف خودرو برای مهریه جلوگیری کنند. هر چند که بهتر است این روش ها به کمک وکیل متخصص در این زمینه پیرامون محتوای پرونده مورد استفاده قرار گیرد، ما در این مقاله به معرفی و بررسی برخی از این روش ها می پردازیم. یکی از این قوانین، قانون جدید توقیف خودرو برای مهریه است. این قانون جدید با عنوان تعدیل تقسیط مهریه شناخته می شود. در تقسیط مهریه زوج باید در دادگاه اثبات کند که توانایی پرداخت مهریه را به صورت یکجا ندارد و در نتیجه اقدامات لازم را برای پرداخت مهریه به صورت اقساط به زوجه انجام دهد.

قوانین موجود دیگر مربوط به ارائه دادخواست لازم مبنی بر توقیف خودرو برای مهریه از طرف زوجه وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

روش های مورد نیاز برای توقیف خودرو برای مهریه

برای انجام اقدامات لازم برای توقیف خودرو برای مهریه باید از روش های مورد نیاز اقدامات لازم را به سرانجام رساند. به طور کلی برای توقیف خودرو برای مهریه دو روش کلی وجود دارد که ما در اینجا به توضیح این روش ها می پردازیم.

توقیف خودرو از طریق دادگاه

در روش توقیف خودرو برای مهریه از طریق دادگاه شما باید دادخواستی را بر مبنای مطالبه مهریه به دادگاه ارائه کنید. توجه داشته باشید که در این روش زوجه باید از طریق استعلام از پلیس راهور تمامی خودروهایی که به نام زوج است را برای توقیف به محضر دادگاه ارائه دهد. در این صورت دیگر زوج نمی تواند خودروهایی که به نام خود است را به دیگری انتقال دهد. حائز اهمیت است که زوجه با این این عمل را در زمان مناسب انجام دهد.

توجه داشته باشید که بهتر است هرکدام از این روش ها را با مشورت با یک وکیل آگاه به قوانین مورد استفاده قرار دهید. هم چنین از آنجایی که در اینگونه پرونده ها زمان بندی و اتخاذ بهترین تصمیم در بهترین زمان ممکن دارای اهمیت ویژه ای است، مشورت و تصمیم گیری با کمک یک وکیل مجرب به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را زمان مناسب اتخاذ کنید و پرونده خود را به موفقیت نزدیک تر کنید.

توقیف خودرو از طریق اجرای ثبت اسناد

دیگر روش مورد استفاده برای توقیف خودرو برای مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد است. در این روش خودرو از طریق اقدامات قانونی لازمه به اجرای ثبت اسناد معرفی می شود. در این زمان خودرو برای توقیف به ابلاغ گذاشته می شود و این ابلاغیه دارای مدت زمان محدودی است. به این معنا که در این مدت زمانی که تعیین گردیده است زوج فرصت دارد تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت مهریه اقدامات لازم را به سرانجام برساند و در غیر این صورت خودرو با دستور پلیس راهور توقیف می شود.

آیا توقیف خودروی در رهن امکان پذیر است؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که آیا می توان خودرویی را که در رهن شرکت خودروسازی به نام زوج وجود دارد را توقیف کرد؟

به طور کلی برای پاسخ به این سوال می توان گفت که امکان توقیف خودرو برای مهریه برای خودرویی که در رهن شرکت خودرو سازی است وجود دارد. دلیل آن هم این است که مفهوم رهن در قانون مدنی به صورت صریح پذیرفته شده است و برای آن مانعی وجود ندارد.

تنها نکته ای که باید درباره توقیف خودروی در رهن خودروسازی بدانید این است که تنها مبلغی را زوج برای خرید خودرو پرداخت کرده است را می توان برای مهریه توقیف کرد و سهمی از خودرو که پرداخت نشده است، قابل توقیف نیست.

همچنین بخوانید:  وکیل سقط جنین

برای توقیف خودرو برای مهریه به چه مدت زمانی نیاز داریم؟

به طور کلی انجام کارهای حقوقی و انجام مراحل اداری مربوط به پرونده به شرایط پرونده وابسته است. بدیهی است که هرچه پرونده با پیچیدگی های کمتری همراه باشد، پرونده با سرعت بیشتری طی می شود و رای نهایی سریع تر صادر می گردد و در مقابل هرچه پرونده به بررسی های بیشتری نیاز داشته باشد، سرعت رسیدگی به پرونده پایین می آید.

یکی از راه حل هایی که به شما کمک می کند تا پرونده در مدت زمان کوتاه تری طی شود و شما زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، کمک گرفتن به یک وکیل با تجربه در این حوزه است. در حقیقت اگر تمامی کارهای اداری مربوط به پرونده شما بدون وقفه و با کمک یک وکیل آگاه به قوانین دنبال شود، پرونده شما در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه می رسد. توجه داشته باشید که در برخی مراحل باید تصمیم گیری با سرعت بالایی اتخاذ شود و مراحل حقوقی مربوط به آن انجام شود، در اینگونه موارد داشتن وکیل به شما کمک می کند تا بدون تعلل مراحل قانونی پرونده شما طی شود.

مزایده خودرو برای مهریه

یکی از اتفاقاتی که ممکن است در مراحل مربوط به پیگیری پرونده با آن مواجه شوید به مزایده گذاشتن خودرو است. به این معنا که ممکن است به تصمیم محکمه دادگاه خودرو برای پرداخت مهریه به مزایده گذاشته شود. سوالی که معمولا در این شرایط پیش می آید این است که آیا این امکان وجود دارد که زوجه خودرو را در زمان مزایده مصادره کند؟

برای پاسخ به این سوال می تواند گفت که به طور کلی این امکان وجود دارد و تنها شرطی که برای آن وجود دارد این است که هیچ خریداری برای خودرو وجود نداشته باشد. در این صورت امکان مصادره خودرو توسط زوجه از طریق اقدامات قانونی امکان پذیر است.

رفع توقیف خودرو برای مهریه

خوب است بدانید که رفع توقیف خودرو برای مهریه نیز امکان پذیر است اما دارای شرایطی است که باید مورد بررسی در دادگاه قرار بگیرد. شرایطی وجود دارد که به کمک آن ها می توان از رفع توقیف خودرو برای مهریه جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که از آنجایی که این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است بهتر است این عمل را با مشورت با یک وکیل متخصص در این حوزه انجام دهید زیرا در غیر این صورت ممکن است عواقب قانونی دیگری برای شما به همراه داشته باشد.

از شرایطی که برای رفع توقیف خودرو برای مهریه وجود دارد این است که در دادگاه اثبات کنید خودروی مورد نظر وسیله امرار معاش شما محسوب می شود. هم چنین اگر زوج بتواند اثبات کند که خودروی مورد نظر برای توقیف از لحاظ اقتصادی دارای ارزش زیادی نیست هم می تواند از توقیف خودرو جلوگیری کند.

یکی از شروطی که برای توقیف اموال وجود دارد این است که مال مد نظر برای توقیف از جمله مستثنیات دین نباشد. در صورتی که شما بتوانید اثبات کنید که خودروی مورد نظر از مستثنیات دین محسوب می شود، خودروی مربوطه توقیف نمی شود. علاوه بر آن در صورتی که ارزش خودرو خیلی بیشتر از مبلغ مورد نظر برای پرداخت مهریه باشد نیز می توانید به صورت قانونی از توقیف آن جلوگیری کنید.

لیست وکیل توقیف خودرو برای مهریه

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

نمونه پرونده های موفق توقیف خودرو برای مهریه وکلای رایمند

۱.پرونده طلاق یک طرفه بازیگر معروف که منجر به دریافت کامل مهریه و نفقه شد.

۲.پرونده ترک انفاق و عدم تمکین همسر که منجر به موفقیت در پرونده شده و حکم طلاق برای همسر صادر شد.

3.پرونده مهریه به ارزش ۱۵۰۰ سکه که منجر به دریافت کامل مهریه شد.

و …

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

لطفا به این نوشته امتیاز دهید:

67
امتیاز کاربران: 4.89 ( 8 رای)

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. باسلام خدمت شما .اگه پدر وصیت کند دختر هم اندازه پسر ببره واون وصیت نامه دستی باشه ومحضری نباشد چطوره اقای مهرایی؟ ایا باید برابر پسرا بدن به دختر یا نه؟

    1. پاسخ وکیل پایه یک دادگستری آقای شاکری نیا: با وصیت قانون قابل تغییر نیست ولی در صورت رضایت سایر وراث وصیت قابل اجرا خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل