لیست وکلا رایمندوکیل

احتمال تغییر رای در واخواهی

احتمال تغییر رای در واخواهی ✔️| مهلت قانونی واخواهی | مراجعه به وکیل برای واخواهی پرونده

عنوان ها

واخواهی یکی از طرق رسیدگی به اعتراض به رای در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده های حقوقی می باشد. واخواهی زمانی معنا پیدا می کند که در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار بگیرد. در صورتی که تمایل دارید درباره احتمال تغییر رای در واخواهی در پرونده های مختلف حقوقی اطلاعات بیشتری کسب کنید و با واخواهی در پرونده های مختلف حقوقی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

واخواهی به چه معنا است؟

وقتی صحبت از واخواهی به میان می آید، ممکن است این سوال برای بسیاری پیش بیاید که واخواهی به چه معنا است و در موارد حقوقی چه کاربردی دارد؟

واخواهی همانند تجدید نظر و فرجام خواهی یکی از موارد اعتراض به رای دادگاه محسوب می شود. معمولا در مواردی که رای قطعی دادگاه اعلام شده باشد، مدت زمان مشخصی برای طرفین پرونده وجود دارد تا با ارائه مدارک حقوقی تکمیلی یا دیگر مدارک مربوطه نسبت به رای صادر شده در دادگاه اعتراض کند. بر همین اساس پرونده دوباره جهت بازبینی به مراجع مرتبط فرستاده می شود و دادگاه دیگری جهت رسیدگی به پرونده تشکیل می شود. در ادامه مقاله به توضیح این مراجه و عملکرد آن ها می پردازیم.

حالا یکی از سوالاتی که در این بین پیش می آید این است که احتمال تغییر رای در واخواهی چقدر است؟ و به طور کلی از منظر قانون آیا احتما تغییر رای در واخواهی وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در صورتی که متهم در دادگاه حضور نداشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟

یکی از ویژگی های مربوط به دادگاه این است که دادگاه ها به صورت حضوری برگزار می شوند و حکمی که در این دادگاه ها صادر می شود، به صورت حضوری صادر می شود. در صورتی که متهم یا وکیل او در دادگاه حضور نداشته باشند و هم چنین ابلاغیه در زمان مناسب به دست آن ها نرسیده باشد، حکم دادگاه به صورت غیابی صادر می شود. توجه داشته باشید که متهم باید برای عدم حضور در دادگاه عذر موجه داشته باشد، در غیر این صورت امکان واخواهی برای او وجود نخواهد داشت. در ادامه مقاله به صورت کامل به این نکته می پردازیم و دلایلی را که متهم می تواند بر مبنای آن نسبت به دادخواست واخواهی یا تجدیدنظر اقدام کند را به صورت کامل شرح می دهیم.

تفاوت واخواهی و تجدیدنظر در چیست؟

به طور کلی می توان گفت حق واخواهی در زمانی برای خوانده صادر می شود که رای به صورت غیابی صادر شده باشد و احتمال تغییر رای در واخواهی در این موارد امکان خواهد داشت. به این صورت که اگر خوانده یا وکیل او در زمان تشکیل دادگاه و صادر شدن رای در دادگاه حاضر نشده باشد یا حتی به صورت کتبی دادخواستی ابلاغ نکرده باشد، حق واخواهی نسبت به پرونده به او تعلق می گیرد.

توجه داشته باشید که رایی که بعد از رسیدگی به واخواهی صادر می شود، به صورت حضوری انجام می پذیرد. رای صادر شده ممکن است قابل تجدید نظر باشد. چنانچه خوانده تمایلی به فرصت قانونی داده شده برای واخواهی نداشته باشد، می تواند از مهلت قانونی داده شده برای تجدید نظر استفاده کند و فرصت تنظیم دادخواست تجدیدنظر نیز برای او صدق می کند.

مهلت قانونی واخواهی

همانطور که اطلاع دارید، مهلت مقرری برای واخواهی پرونده وجود دارد. این مهلت 20 روز در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که در صورتی که واخواهی خارج از مدت مقرر انجام گیرد، از لحاظ قانونی دادگاه می تواند دادخواست مربوطه را رد کند مگر آنکه عذر موجهی که از نظر قانون دارای اعتبار باشد توسط محکوم علیه غایب ارائه شود. عذر موجه ارائه شده توسط محکوم علیه توسط مراجع ذی صلاح بررسی می شود و پس از اطمینان از صحت آن، قرار قبولی دادخواست واخواهی صادر می شود و در غیر این صورت دادخواست ارائه شده رد می شود. در صورت قرار قبولی دادخواست واخواهی، محکوم علیه می تواند با توجه به مدارک و شواهدی که در دست دارد، دادخواستی مبنی بر بررسی مجدد پرونده به دادگاه ارائه کند.

نکته ای که درباره واخواهی وجود دارد این است که در صورت به اجرا درآمدن پرونده در مرحله واخواهی، اجرای حکم صادر شده تا زمان صدور حکم حاصل از واخواهی پرونده به تعویق می افتد. هم چنین در صورتی که دادخواست واخواهی خارج از زمان مقرر یعنی در زمان معین برای تجدید نظر ارائه شود، دادخواست ارائه شده به عنوان دادخواست تجدید نظر تلقی می شود و با آن عنوان مورد بررسی قرار می گیرد.

عذر موجه برای احتمال تغییر رای در واخواهی

در قسمت قبل توضیح داده شد که در صورتی که مهلت قانونی مربوط به واخواهی گذشته باشد و محکوم علیه برای دفاع در جلسه دادگاه حضور پیدا نکرده باشد، تنها در صورتی که عذر موجهی که از لحاظ قانونی دارای اعتبار باشد، می تواند خارج از مهلت قانونی درخواستی را برمبنای واخواهی به ثبت برساند و احتمال تغییر رای در واخواهی را افزایش دهد.

از جمله عذر های موجهی که از لحاظ قانونی دارای اعتبار هستند، شامل موارد زیر می شود؛

  • فوت یکی از خویشاوندان درجه یک خانواده از جمله والدین، همسر یا فرزندان
  • حوادثی که ممکن است در زمان مذکور اتفاق بیفتد که از جمله آن حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و حوادث دیگری از جمله آتش سوزی می شود.
  • از دیگر موارد قابل قبول از نظر قانون، بیماری یا آسیبی است که به موجب آن حضور در دادگاه یا حرکت غیر ممکن باشد.
  • مورد دیگر مربوط به توقیف یا حبس بودن فرد در زمان لازم برای حضور در دادگاه است.

چگونگی احتمال تغییر رای در واخواهی

نکته مهمی که باید در رابطه با احتمال تغییر رای در واخواهی بدانید این است که احتمال تغییر رای در واخواهی کاملا به مدارک و مستنداتی که شما در دادگاه برای اعتراض به رای صادر شده ارائه می کنید، بستگی دارد. در صورتی که مستندات شما در دادگاه دارای اعتبار باشد باشد و پس از بررسی های لازم حقانیت آن ها مورد اثبات قرار گیرد، احتمال تغییر رای در واخواهی افزایش پیدا می کند و در غیر این صورت، در صورتی که مستندات شما برای تغییر رای دادگاه کافی نباشد، احتمال تغییر رای در واخواهی کم است.

همچنین بخوانید:  اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

احتمال تغییر رای در دادگاه کیفری

از آنجایی که پرونده های کیفری معمولا دارای حساسیت بسیار بالایی هستند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا احتمال تغییر رای در واخواهی در پرونده های کیفری وجود دارد یا خیر؟

نکته ای که در پاسخ به این سوال باید بدانید این است که احتمال تغییر رای به موضوع پرونده و مواردی از این قبیل مربوط نمی شود و تنها به مدارک و شواهد و دفاعی که در روز دادگاه و در محضر قاضی انجام می دهید، بستگی دارد. در نتیجه می توان گفت فارغ از هر موضوعی احتمال تغییر رای در پرونده های گوناگون از جمله پرونده های کیفری وجود دارد. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم در پرونده هایی که از حساسیت بالاتری برخوردار هستند و نتیجه آن ها زندگی و آینده شما را تحت تاثیر قرار می دهد، حتما از وکیل متخصص در حوزه واخواهی و اعتراض به رای دادگاه مشورت کنید.

به طور کلی می توان گفت تمامی پرونده های کیفری مشمول واخواهی می شوند مگر پرونده هایی که مستلزم پرداخت دیه باشد و جرایم درجه 8 که مجازات آن ها سه ماه حبس و تا 10 ضربه شلاق باشد.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع شرایط پرونده و نظر قاضی تعیین کننده، امکان اعتراض به رای و واخواهی می باشد. بنابراین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که امکان واخواهی در پرونده وجود نداشته باشد یا احتمال تغییر رای در واخواهی کم باشد. برای اطلاع درباره شرایط پرونده و اطلاع از احتمال تغییر رای در واخواهی حتما با وکیل خوب و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

چه دادگاهی احتمال تغییر رای در واخواهی را بررسی می کند؟

برخی از دادگاه ها احتمال تغییر رای در واخواهی را مورد بررسی قرار می دهند و احتمال تغییر رای در این دادگاه ها با توجه به شرایط پرونده وجود دارد. این دادگاه ها شامل موارد مختلفی از جمله دادگاه های عمومی، دادگاه های انقلاب، دادگاه های کیفری استان ها و دادگاه های نظامی می شوند که امکان بررسی پرونده واخواهی در آن ها وجود دارد.

مراجعه به وکیل برای رسیدگی به پرونده های مربوط به فرجام خواهی

حتما تا کنون متوجه شده اید که احتمال تغییر رای در واخواهی کاملا به پرونده شما و زمان مناسبی که برای تنظیم دادخواست واخواهی و ارائه آن به دادگاه بستگی دارد. مسلم است فردی که دانش و آگاهی نسبت به شرایط پرونده و انتخاب زمان درست تنظیم دادخواست پرونده ندارد، به تنهایی نمی تواند در دادگاه از پرونده خود دفاع کند و در نتیجه احتمال تغییر رای در واخواهی نیز کاهش پیدا می کند. بنابراین شما به وکیلی احتیاج دارید که بتواند پرونده را در زمان مناسب مورد بررسی قرار دهد و نسبت به ارائه دادخواست مناسب در دادگاه اقدام کند. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما به یک وکیل خوب و متخصص در زمینه پرونده خود مراجعه کرده و اطلاعات لازمه را از او دریافت نمایید.

با توجه به توضیحات داده شده شما می توانید با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری که دارای تجربیات زیادی در زمینه واخواهی پرونده است، مراجعه کرده و نسبت به واخواهی پرونده اقدامات لازمه را اتخاذ نمایید و احتمال تغییر رای در واخواهی را افزایش دهید.

لیست وکیل احتمال تغییر رای در دادگاه تجدید نظر

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1. پیروزی پرونده سرقت از منازل با 73 شاکی خصوصی که موفق به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شد.

2. پیروزی پرونده سرقت از بانک در ورامین تهران.

3. پیروزی پرونده سرقت با رد مال 4 و نیم میلیارد تومانی.

و …

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

189

امتیاز این نوشته

امتیاز کاربران: 4.52 ( 45 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل