وکیل

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

اثبات بی گناهی در کلاهبرداری✔️ | روش های اثبات بی گناهی در کلاهبرداری | مدارک مورد نیاز اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

کلاهبرداری یکی از جرایم بسیار رایج در کشور است که ناخودآگاه افراد بی گناه بسیاری را در مسیر وقوع جرم درگیر می کند. در کلاهبرداری افراد با فریبکاری و استفاده از روش های متقلبانه، اقدام به تحصیل مال دیگران یا عمل های مجرمانه دیگر می کنند. درست است که در کلاهبرداری هیچ زور و اجباری وجود ندارد و افراد با میل و اراده خود تن به خواسته های کلاهبردار می دهند اما نکته حائز اهمیت این است که این کار با فریب و دروغ اتفاق می افتاد و قربانیان هیچگاه به خواسته هایی که به آن ها گفته شده است، نمی رسند. افراد بسیاری در روند کلاهبرداری دخیل می شوند و اکثر آن ها در اینگونه پرونده ها بی گناه هستند و باید بتوانند نسبت به اثبات بی گناهی در کلاهبرداری اقدام کنند زیرا در غیر این صورت برای آن ها عواقب قانونی در پی خواهد داشت و ممکن است زندگی و آینده آن ها تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با جرم کلاهبرداری آشنا کنیم و بررسی روش های اثبات بی گناهی در کلاهبرداری بپردازیم.

در کلاهبرداری از چه روش هایی استفاده می کنند؟

یکی از نکاتی که باید برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری بدانید، آشنایی با روش هایی است که به کمک آن ها کلاهبرداران اقدام به انجام کلاهبرداری می کنند. روش های رایجی که کلاهبرداران معمولا استفاده می کنند به دو دسته کلی فریب دادن یا کلاهبرداری از طریق فروش مال دیگری است. شناختن این روش ها به شما کمک می کند تا در صورت قرار گرفتن در همچین موقعیت هایی، از سودجویی افراد سودجو جلوگیری کنید. علاوه بر آن می توانید در دادگاه نسبت به اثبات بی گناهی در کلاهبرداری اقدامات لازم را به سرانجام برسانید.

در روش فریب کلاهبرداران تلاش می کنند تا با تحریف واقعیت و دادن وعده های دروغین به کلاهبرداران، سرمایه آن ها را بگیرند. یکی از دروغ های رایجی که کلاهبرداران از آن برای فریب دادن استفاده می کنند، فریب رسیدن به ثروت کلان در کوتاه مدت است و افراد بسیاری را به طمع رسیدن به ثروت در مدت زمان کوتاه درگیر می کنند.

دیگر روش رایج فروش مال غیر است. در این روش کلاهبردار اقدام به فروش مالی می کند که خود در آن مالکیتی ندارد. این روش کلاهبرداری روش بسیار رایجی است که در پرونده های مربوط به کلاهبرداری بسیار دیده می شود. از جمله اقداماتی که برای جلوگیری از استفاده از این روش می توان انجام داد، توجه به مالکیت محصول در زمان خرید آن است.

شرایط اثبات بی گناهی در کلاهبرداری چیست؟

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در بحث اثبات بی گناهی در کلاهبرداری توجه به شرایط موجود در پرونده برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری است. نکته مهمی که باید درباره شرایط اثبات بی گناهی در کلاهبرداری بدانید این است که شرایط اثبات بی گناهی در کلاهبرداری از جمله متغیرهایی هستند که در راه های مورد نیاز برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع شما باید در ابتدا برای استفاده از راه های مورد نیاز اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، شرایط اثبات بی گناهی را بدانید. این شرایط معمولا در همه جرایم به صورت یکسان مورد بررسی قرار می گیرند. از این رو آگاهی از آن کمک زیادی به پرونده های مربوط به اثبات بی گناهی و سایر جرایم کیفری می کند.

عنصر مادی: یکی از شرایط اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، اثبات عدم وجود عنصر مادی در کلاهبرداری است. در این شرط متهم باید بتواند اثبات کند که عمل انجام شده مجرمانه نبوده است یا متهم مرتکب جرم انجام گرفته، نشده است.

عنصر معنوی: شرط دیگر عنصر معنوی است. در این شرط متهم باید عدم وجود عنصر معنوی برای وقوع جرم را در دادگاه به اثبات برساند. این شرط به این معنی است که متهم باید بتواند اثبات کند که قصد انجام رفتار مجرمانه ای را نداشته یا در هنگام انجام جرم از خود اراده ای نداشته است.

عنصر قانونی: عنصر قانونی در واقع به عنوان عمل به یک فعل یا ترک فعل شناخته شده در قانون یا ماده های قانونی موجود است. در این شرط متهم باید بتواند اثبات کند که برای عمل انجام شده در قانون جرمی در نظر گرفته نشده است یا مجازاتی که برای این عمل در گذشته تعیین شده است، اکنون نسخ شده است.

از جمله موارد خیلی مهمی که در استفاده از شرایط موجود برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری باید به آن توجه کنید این است که استفاده از این شرایط بدون داشتن دانش و تجربه حقوقی برای موفقیت پرونده کافی نیست. در واقع در خیلی از موارد برای ارائه این شرایط در دادگاه نیاز به مدارک، شواهد و ماده های قانونی موجود است که همه افراد اطلاعات و دانش کافی درباره آن را ندارند. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم به دانش خود اکتفا نکنید و قبل از هرگونه تصمیم گیری عجولانه پیرامون پرونده حتما با یک وکیل متخصص اثبات بی گناهی در کلاهبرداری مشورت کنید و در صورت لزوم وکالت پرونده خود را به او بسپارید تا موفقیت شما در پرونده تضمین شود.

مصادیق کلاهبرداری

بسیاری گمان می کنند که هر نوع فریب و دروغگویی از جمله مصادیق کلاهبرداری محسوب می شود. در حالی که اینگونه نیست و نمی توان هر فریبکاری را در دسته بندی کلاهبرداری در نظر گرفت؛ اگرچه ممکن است برخی از آن ها جرم انگاری شده باشند اما از مصادیق کلاهبرداری محسوب نشوند. برای همین منظور باید مصادیق کلاهبرداری را بشناسید و بدانید که آیا عمل مرتکب شده از جمله مصادیق کلاهبرداری محسوب می شود یا خیر! آگاهی از این موضوع می تواند کمک بزرگی به استفاده از ادله های مورد نیاز شما برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری در دادگاه باشد.

برخی از مصادیق شناخته شده کلاهبرداری که در قوانین کشور جرم انگاری شده اند، به شرح زیر هستند؛

جعل عنوان در رابطه با موسسه ها یا نمایندگی های مختلف و سوء استفاده از مردم، تبانی برای تصاحب اموال و حقوق دیگری، معرفی اموال دیگران به عنوان اموال خود و تصرف در آن ها، عدم پرداخت حق و حقوق طرف دیگر و سوء استفاده های مالی از این راه و…

همچنین بخوانید:  حکم بارداری از دوست پسر

راه های اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

همانطور که توضیح داده شد، شرایط اثبات بی گناهی در کلاهبرداری از جمله شرایط ثابتی هستند که تقریبا در همه دعاوی کیفری مورد استفاده قرار می گیرند. این شرایط با استفاده از راه های اثبات بی گناهی در کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از راه های شناخته شده برای اثبات جرم استفاده از شواهد و شهادت شهود است. در اثبات بی گناهی در کلاهبرداری نیز این روش مورد استفاده قرار می گیرد. به این شکل که در اثبات بی گناهی در کلاهبرداری، متهم می تواند با استفاده از شهادت شهود اثبات کند که مرتکب جرم نشده است یا حتی می تواند شهادت شهود شاکی را بی اعتبار سازد و عدم صداقت موجود در صحبت های ایشان را اثبات نماید.

از ادله های دیگر مورد استفاده برای اثبات جرم اقرار است. متهم برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری باید اثبات کند که اقرار انجام گرفته توسط وی اعتبار قانونی ندارد. برای مثال وی باید اثبات کند که اقرار وی تحت مشکلات روحی روانی یا با زور و شکنجه صورت گرفته است.

سوگند نیز در بسیاری از دعاوی کیفری مورد استفاده قرار می گیرد اما توجه داشته باشید که سوگند در همه جرایم کیفری کاربرد ندارد و نمی توان از آن در همه این جرایم استفاده کرد. در این موارد معمولا متهم باید بتواند اثبات کند که سوگند خوانده شده فاقد وجاهت قانونی است یا به دروغ گفته شده است. در این صورت متهم می تواند بی گناهی خود را در کلاهبرداری اثبات کند.

از دیگر راه های شناخته شده برای اثبات بی گناهی در کلاهبرداری توجه به علم قاضی است. در قوانین مجازات اسلامی، علم قاضی به عنوان یکی از ادله های مورد نیاز برای یقین حاصل از مستندات موجود شناخته می شود. در این روش متهم باید با ارائه مدارک، شواهد و ارائه مستندات موجود، به اثبات بی گناهی در کلاهبرداری بپردازد و تصمیم نهایی را بر عهده قاضی و دانش او مبتنی بر تجربه های بسیار زیادی که داشته است، بسپارد.

مدارک مورد نیاز برای اثبات بی گناهی متهم در کلاهبرداری

یکی از چالش هایی که افراد در اثبات بی گناهی در کلاهبرداری و بسیاری از پرونده های دیگر با آن مواجه می شوند این است که با استفاده از چه مدارکی باید بی گناهی خود را اثبات کنیم و این مدارک را چگونه جمع آوری کنیم؟

نکته مشخصی که باید برای این منظور بدانید این است که نمی توان برای همه پرونده ها مدارک و شواهد یکسان و مشخصی در نظر گرفت و مدارک و مستندات هر پرونده ای با توجه به شرایط همان پرونده جمع آوری می شوند.

با توجه به توضیحات داده شده به شما پیشنهاد می کنیم قبل از جمع آوری هرگونه شاهد یا مدرک و ارائه آن در دادگاه، با یک وکیل متخصص در حوزه اثبات بی گناهی در کلاهبرداری مشورت کرده و اطلاعات لازم را پیرامون جمع آوری مدارک، شواهد و مستندات مورد نیاز از او دریافت نمایید. توجه داشته باشید که همین اقدام کوچک و به ظاهر ساده می تواند شانس موفقیت شما را در پرونده افزایش دهد و بی گناهی شما را در دادگاه به اثبات محکمه دادگاه برساند.

لیست وکیل اثبات بی گناهی در کلاهبرداری

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1. پیروزی پرونده سرقت از منازل با 73 شاکی خصوصی که موفق به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شد.

2. پیروزی پرونده سرقت از بانک در ورامین تهران.

3. پیروزی پرونده سرقت با رد مال 4 و نیم میلیارد تومانی.

و …

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

68

امتیاز این نوشته

امتیاز کاربران: 4.73 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل