خانوادهکیفری

مجازات مرد متجاوز

روش های اثبات تجاوز جنسی ✔️| اقدامات قربانیان تجاوز جنسی | وکلای رایمند

یکی از مسائلی که آرامش و امنیت جامعه را به خطر می اندازد، بحث تعرض، آزارهای جنسی و تجاوز است. در بسیاری از فرهنگ ها قربانیان به دلیل موضوعات مختلفی که با آن مواجه هستند اطلاعات زیادی از قوانین مرتبط با آزارهای جنسی و تجاوز ندارند و نمی دانند که می توانند فرد متجاوز را محکوم و نسبت به مجازات مرد متجاوز اقدام کنند. یکی از اولین قدم ها برای مجازات مرد متجاوز آگاهی از قوانین و اقدام در چارچوب قوانین است. در ادامه مقاله ما تلاش می کنیم تا به افزایش آگاهی جامعه پیرامون قوانین و چارچوب های موجود پیرامون بحث آزارهای جنسی و مجازات مرد متجاوز کمک کنیم. با استفاده از این آگاهی شما می توانید نسبت به انجام اقدامات قانونی و اثبات تجاوز با کمک یک وکیل با تجربه و آگاه اقدامات لازم را انجام دهید.

آشنایی با جرم تجاوز

مفهوم کلی تجاوز به معنی برقراری رابطه جنسی بین افرادی که به هم محرمیت ندارند، با زور و اجبار و بدون رضایت هر یک از طرفین است. یکی دیگر از کلماتی که در قانون با همان معنی و مفهوم تجاوز شناخته می شود، زنای به عنف است.

در قانون و به طور کلی در جامعه برای افرادی که قربانی تجاوز می شوند، جنسیتی وجود ندارد و قربانیان تجاوز ممکن است مرد یا زن باشند. حتی کودکان نیز از وقوع این اتفاقات مصون نیستند و ممکن است قربانی تجاوز شوند. در این شرایط و در متن قانون مجازات مشخصی برای زن متجاوز یا مرد متجاوز در نظر گرفته شده است.

قربانیان تجاوز ممکن است تا مدت های طولانی درگیر اتفاقی باشند که برای آن ها رخ داده است و از لحاظ روانی و فیزیکی آسیب های زیادی به آن ها وارد کند. به همین دلیل در این شرایط بهتر است قبل از هر تصمیم عجولانه ای، با حفظ خونسردی خود عاقلانه ترین تصمیم ممکن را بگیرد تا بتواند نسبت به مجازات مرد متجاوز اقدام کند. لازمه تمامی این اقدامات آشنایی با قوانین مربوطه و کمک گرفتن از افراد متخصص و آگاه به قوانین است. در ادامه ما به بررسی اقداماتی می پردازیم که به قربانیان تجاوز کمک می کند تا با در نظر گرفتن آن ها پس از وقوع اتفاق های ناگوار، تصمیمات درست تری اتخاذ کنند و فرد متجاوز را در دادگاه محکوم کنند.

تفاوت اغفال و تجاوز در چیست؟

خوب است بدانید که تجاوز جنسی از جمله جرایمی است که در همه کشورها جرم شناخته می شود و برای متجاوزین مجازات های سنگینی در نظر گرفته شده است. در کشور ما نیز به همین شکل است و طبق قانون مجازات فرد متجاوز در صورت محکومیت مجازات سنگینی خواهد بود.

در شرایطی که متجاوز از طریق فشار های روانی یا با گرفتن رضایت قربانی با اغفال اقدام به فریب او و برقراری رابطه جنسی کند، از جمله موارد سوء استفاده جنسی محسوب می شود و شامل مجازات مرد متجاوز می شود. توجه داشته باشید در صورتی که در دادگاه اثبات شود تجاوز جنسی با استفاده از اغفال و فریب کاری انجام گرفته است، مجازات مرد متجاوز، مجازات مربوط به جرم زنای به عنف محسوب می شود.

هم چنین اگر تجاوز با ضرب و جرح، آسیب های فیزیکی، تهدید و… همراه باشد، عمل انجام شده تجاوز جنسی محسوب می شود و برای مجرم، مجازات زنای به عنف تعیین می گردد.

جمع آوری مدارک لازم برای مجازات مرد متجاوز

قبل از هر چیز برای اینکه بتوان فرد متجاوز را به مجازات محکوم کرد، باید اثبات کرد که جرم تجاوز صورت گرفته است. بر همین اساس برای آنکه بتوان جرم صورت گرفته را اثبات کرد باید از ادله های قانونی اثبات جرم استفاده کرد. به همین دلیل مشورت با یک وکیل مجرب و آگاه به قوانین برای کمک گرفتن از ادله های مرتبط برای پرونده و به کار گرفتن آن ها برای اثبات مجازات مرد متجاوز کمک زیادی به روند پیشرفت پرونده می کند.

یکی از نکته های مهمی که باید در راه های اثبات تجاوز جنسی در دادگاه بدانید، جمع آوری مدارک و شواهد مورد نیاز پرونده است. در بسیاری از شرایط به دلیل گذشت مدتی از زمان وقوع جرم معمولا جمع آوری مدارک برای مجازات مرد متجاوز کار سختی است اما در صورتی که قربانیان پرونده از ادله های مورد نیاز پرونده و مدارک مورد نیاز پرونده اطلاعات کافی را داشته باشند، می توانند این مدارک را جمع آوری و در دادگاه ارائه دهند. هم چنین قربانیان باید با حفظ خونسردی و انجام برخی اقدامات از مدارک و شواهد نگهداری کنند یا آن ها را ضمیمه پرونده کنند، تا مدارک مورد نیاز برای روز دادگاه از بین نرود. در ادامه به بررسی این اقدامات می پردازیم.

روش های اثبات تجاوز جنسی در دادگاه

برای آنکه جرم تجاوز جنسی در دادگاه اثبات شود، باید از ادله های محکم و قانونی استفاده کرد تا محکمه دادگاه را برای اثبات جرم تجاوز قانع کند و رای به مجازات مرد متجاوز بدهند.

یکی از این ادله ها شهادت شهود است. در مواقعی که تجاوز جنسی صورت می گیرد، معمولا متجاوز در زمان و مکانی اقدام به جرم می کند که شاهدانی وجود نداشته باشد. از این رو، در اینگونه پرونده ها معمولا پیدا کردن شاهدانی که بتواند شهادت به جرم تجاوز جنسی و مجازات مرد متجاوز بدهد، کار دشواری است. از همین رو در صورتی که شاهدانی وجود داشته باشند می توان از این ادله استفاده کرد اما در صورتی که شاهدانی وجود نداشته باشند، می توان از ادله های دیگر کمک گرفت.

دیگر ادله مورد استفاده اقرار است. در صورتی که قربانی بتواند در شرایط کاملا قانونی از متهم نسبت به تجاوز جنسی صورت گرفته اقرار بگیرد، تجاوز جنسی اثبات و متجاوز محکوم می شود. در غیر این صورت در صورتی که قربانی در شرایط غیر قانونی از متهم پیرامون جرم صورت گرفته اقرار بگیرد، اقرار از منظر قانونی دارای اعتبار نمی باشد و نمی توان آن را از جمله ادله های قانونی برای اثبات جرم صورت گرفته، در نظر گرفت.

علاوه بر تمامی ادله های توضیح داده شده، محتمل ترین و مورد اعتماد ترین ادله ای که در اینگونه پرونده ها می توان مورد استفاده قرار داد، در نظر گرفتن علم قاضی است. در واقع پس از اقرار توضیحات و انجام دفاعیات توسط قربانی و متهم، حکم نهایی صادر شده توسط قاضی تعیین کننده نتیجه پرونده است. در اینگونه پرونده ها معمولا قاضی با بررسی شواهد و مدارک موجود، گزارشات پزشکی قانونی و گزارشات پلیس حکم خود را صادر می کند. پس از صادر شدن حکم و در صورتی که متهم محکوم شده باشد، می توان اقدامات قانونی را جهت مجازات مرد متجاوز به سرانجام رساند.

همچنین بخوانید:  وکیل رابطه نا مشروع

مجازات مرد متجاوز چیست؟

در قانون کشور ما در صورتی که قربانیان بتوانند با استفاده از ادله های توضیح داده شده جرم متجاوز را اثبات کنند، دادگاه متهم را محکوم به جرم زنای به عنف می کند. با این توضیح که در صورتی که رابطه جنسی با زور و اجبار و بدون رضایت طرفین انجام گرفته شده باشند، متهم به اعدام محکوم می شود.

مجازات مرد متجاوز از نوع مجازات حدی است. مجازات حدی به این معنی است که قابل تخفیف و تبدیل نمی باشد و نمی توان آن را تعلیق کرد. توجه داشته باشید که اگر زنی که قربانی تجاوز بوده، باکره بوده باشد، مجازات مرد متجاوز علاوه بر اعدام پرداخت مهرالمثل نیز می باشد که مقدار آن با توجه به مسائل شرعی و قانونی تعیین می گردد.

هم چنین در صورتی که که در دادگاه جرم تعرض فرد متجاوز مورد اثبات محکمه قرار گیرد، مجازات های دیگری بر اساس قانون برای متجاوز در نظر گرفته می شود. به این صورت که مجازات مرد متجاوز در صورت آزار جنسی یا تعرض طبق مواد قانونی مجازات، شلاق و حبس خواهد بود.

اقداماتی که قربانیان برای مجازات مرد متجاوز انجام دهند

از جمله مهم ترین کارهایی که قربانی می تواند در این زمان انجام دهد، حفظ خونسردی خود و پرهیز از انجام کارهای شتابزده و هیجانی است. هم چنین قربانی باید به سرعت به یکی از مراجع مربوطه مراجعه کرده و سریعا نسبت به تشکیل پرونده و شکایت علیه متجاوز اقدام کند.

خوب است بدانید که قربانی باید پس از تشکیل پرونده، به پزشکی قانونی جهت انجام معاینات لازم و دریافت گزارش پزشکی قانونی مراجعه کند. هم چنین بهتر است قربانی تا قبل از مراجعه به پزشکی قانونی بدن خود را نشوید و لباس های خود را تعویض نکند. هم چنین او می تواند لباس های خود را بدون شست وشو برای جمع آوری مدارک و شواهد مورد نیاز نگهداری کند.

در صورتی که قربانی هرگونه صدای ضبط شده، عکس، فیلم یا هر مدرک دیگری از فرد متجاوز داشته باشد، می تواند آن را ضمیمه پرونده خود کند.

بعضی از افراد ممکن است به دلیل استرس ناشی از اتفاقات پیش آمده نتوانند روز حادثه را با جزئیات به یاد آورند. از این رو بهتر است پس از حادثه جزئیات آن را به صورت مکتوب همراه خود داشته باشند و آن را در روز دادگاه ضمیمه پرونده خود کنند.

در نهایت از جمله نکات مهمی که قربانی باید بداند این است که مجرم نیست و قانون به گونه ای تنظیم شده است که عدالت برای افرادی که مورد ظلم واقع شده اند، اجرا شود. از این رو قربانیان باید بدون ترس و واهمه همه توان خود را برای جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اثبات تجاوز و مجازات مرد متجاوز به کار بگیرند.

لیست وکیل مجازات مرد متجاوز

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

نمونه پرونده های موفق مجازات مرد متجاوز وکلای رایمند

1. پرونده رابطه نامشروع همسر که منجر به طلاق و اخذ مهریه و نفقه شد.

2. پرونده زنای احصان مرد و زن متاهل که منجر به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شد.

3. پرونده آدم ربایی مسلحانه و تجاوز به یک خانم که منجر به محکومیت متهم به اعدام و دریافت دیه برای شاکی از سوی وکیل رابطه نامشروع شد.

و …

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

79
امتیاز کاربران: 4.6 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل