خانوادهکیفری

حکم جلب رابطه نامشروع

اخذ حکم جلب رابطه نامشروع✔️| مراحل شکایت از جرم رابطه نامشروع | اثبات رابطه نامشروع

یکی از مسائلی که بسیاری از کسانی که درگیر مجازات یا احکام مربوط به رابطه نامشروع می شوند، اجرای احکام مربوط به مجازات آن ها یا شکایت درباره موضوعات مربوط به رابطه نامشروع است. در این بین ممکن است برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که آیا امکان گرفتن حکم جلب رابطه نامشروع وجود دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید برخی موضوعات پیرامون مسائل مربوط به رابطه نامشروع مورد بررسی قرار بگیرد. در ادامه این مقاله به بررسی شکایت رابطه نامشروع و گرفتن حکم جلب رابطه نامشروع می پردازیم.

آیا امکان گرفتن حکم جلب رابطه نامشروع وجود دارد؟

برای آن که بدانید آیا امکان گرفتن حکم جلب رابطه نامشروع وجود دارد، ابتدا باید بدانید حکم جلب چیست!

در مواردی که نیاز به حضور شخص متهم یا محکوم علیه وجود داشته باشد و او از حضور در مراجع ذی صلاح اجتناب کند، حکم جلبی مبنی بر حضور وی در مکان های مربوطه صادر می شود. پس از صادر شدن حکم جلب متهم یا محکوم علیه موظف است همراه با مامورین مرتبط در مراجع مشخص  حضور پیدا کند.

برای پاسخ به این سوال باید شرایط پرونده ای که با توجه به آن باید حکم جلب رابطه نامشروع داده شود، مورد بررسی قرار بگیرد. برای مثال در مواردی ممکن است رابطه نامشروع در دادگاه مورد اثبات قرار گرفته باشد و برای هر یک از طرفین مجازاتی تعیین گردیده باشد. در این شرایط مجرم باید برای اجرای حکم به مراجع مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اجرای مجازاتش برط طبق قانون اقدام کند.

در این موارد ممکن است هریک از طرفین دعوی که مجرم است از مراجعه به مراجع و اجرای احکام مجازات خودداری کند. در این دعاوی شاکی می تواند با مراجعه به اجرای احکام نسبت به تقاضای صدور اجراییه اقدام کند. در نهایت این اقدامات، شاکی می تواند با اخذ حکم جلب رابطه نامشروع، اقدامات خود را به مرحله نهایی و پیگیری قضایی برساند تا مجازات متهم اجرا شود.

توجه داشته باشید که در ابتدای تمام این اقدامات باید شکایت برای پرونده رابطه نامشروع، تنظیم شکوائیه و پیگیری های قضایی پرونده صورت گرفته باشد و پس از اثبات ارتکاب جرم رابطه نامشروع نسبت به اجرای حکم مجرم تصمیمات نهایی گرفته شود. از این رو ما در ادامه مقاله به بررسی هر کدام از این مراحل برای شکایت از رابطه نامشروع و اثبات آن می پردازیم. توجه داشته باشید که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون پرونده خود حتما با یک وکیل اخذ حکم جلب رابطه نامشروع مشورت نموده و اقدامات خود را با دانش و آگاهی وکیل خود پیگیری نمایید تا از عواقب زیانباری که اینگونه پرونده ها ممکن است داشته باشد، جلوگیری کنید.

شکایت از جرم رابطه نامشروع

همانطور که می دانید رابطه نامشروع به دو دسته رابطه نامشروع دون زنا و رابطه نامشروع منجر به زنا تقسیم بندی می شود. با این تعریف روابط نامشروع طیف وسیعی از روابط را در بر می گیرد. به عبارتی همه روابط خارج از عرف، شرع و قانون که بین زن و مرد نامحرم شکل بگیرد، رابطه نامشروع محسوب می شود. بر این اساس قاضی یا محکمه دادگاه می توانند بر اساس جرم شکل گرفته برای مجرمان مجازات تعیین کنند.

اما در این بین سوالی که پیش می آید این است که شکایت از جرم رابطه نامشروع چگونه صورت می گیرد و آیا برای شکایت می توان حکم جلب رابطه نامشروع اخذ کرد؟

خوب است بدانید که جرم رابطه نامشروع از جمله جرایم عمومی محسوب می شود و افرادی که از تحقق این جرم باخبر می شوند، می توانند نسبت به گزارش و شکایت از مجرمان اقدامات لازم را انجام دهند. البته توجه داشته باشید که برای شکایت و گزارش رابطه نامشروع باید مدارک و شواهد کافی برای محکوم کردن مجرمان وجود داشته باشد.

با توجه به مسائل گفته شده هر کسی می تواند نسبت به شکایت از جرم رابطه نامشروع اقدام کند. هم چنین این افراد می توانند تا مدت پنج سال پس از تحقق جرم انجام گرفته شده، شکایت خود را به ثبت برساند. این شرایط حتی برای همسر سابق یک فرد هم صدق می کند. به این معنا که اگر یک زوجین به طور کامل از هم جدا شده باشند، زوج یا زوجه می توانند پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی نسبت به شکایت پیرامون رابطه نامشروع همسر در گذشته اقدامات لازم را به انجام برساند. همانطور که گفته شد این اقدام برای زمانی باید انجام بپذیرد که مدارک کافی برای محکوم کردن متهم وجود داشته باشد.

مراحل شکایت از جرم رابطه نامشروع

ثبت مراحل شکایت از جرم رابطه نامشروع بسته به نوع تنظیم دادخواست در دادسرای مربوطه متفاوت است. برای مثال اقامه دعوی مربوط به شکایت از جرم رابطه نامشروع می تواند در دادگاه خانواده یا دادسراهای کیفری صورت بگیرد. برای ساکنان تهران اقامه دعوی شکایت رابطه نامشروع در دادسرای ارشاد نیز فراهم است. ما به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا درباره تنظیم دادخواست و شکایت حوزه شکایت رابطه نامشروع یا حکم جلب رابطه نامشروع اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس با مشورت با یک وکیل مجرب در حوزه رابطه نامشروع اقدام به طرح دعوی در مراجع مربوطه کنند.

در مراحل شکایت از جرم رابطه نامشروع، پس از مراجعه به وکیل و اخذ مشاوره از او، باید شکایت خود را بر اساس موضوعات پیرامون پرونده و مدارک و شواهد موجود تنظیم کرده و نسبت به ثبت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

توجه داشته باشید که پس از ثبت شکایت، نوبت پیگیری شکایت از طریق ابلاغیه های قضایی که صادر می شود، است. به این صورت که پس از ابلاغ ابلاغیه ها باید در زمان مشخص به مرجع مربوطه مراجعه و مدارک موجود را به دادگاه ارائه دهید.

تنظیم دادخواست شکایت رابطه نامشروع

یکی از مهم ترین نکته هایی که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حکم جلب رابطه نامشروع باید بدانید، شیوه تنظیم دادخواست است. باید بدانید که لازمه تنظیم دادخواست رابطه نامشروع مراجعه به وکیل متخصص و مشورت با وکیل برای طرح شکایت است.

توجه داشته باشید که طرح شکایت و تنظیم شکوائیه برای هر پرونده ای با توجه به شرایط پرونده و مدارک و شواهد موجود در پرونده متفاوت است. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر تصمیم گیری با وکیل خود مشورت نموده و سپس اطلاعات لازم را برای پرونده خود به دست آورده و پس از جمع آوری مدارک لازم اقدامات لازم را برای شروع مراحل دادرسی انجام دهید.

همچنین بخوانید:  حکم جلب کیفری

پس از مشورت با وکیل، برای تنظیم دادخواست شکایت رابطه نامشروع باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه و اقدام به ثبت شکواییه با توجه به شرایط پرونده خود کنید.

روش های اثبات ارتکاب جرم رابطه نامشروع

راه های زیادی برای اثبات رابطه نامشروع برای طی کردن مراحل گرفتن حکم جلب رابطه نامشروع وجود دارد. برای آنکه مطمئن شوید، چه راهی برای پرونده شما مناسب تر است؛ باید شرایط پرونده خود را به کمک یک وکیل متخصص در این حوزه بررسی نموده و پس از تحلیل پرونده، بهترین راه حل ها را برای اثبات ارتکاب جرم رابطه نامشروع در دادگاه بگیرید.

از جمله این روش ها می توان به جمع آوری مدارک و شواهدی که نشان دهنده ارتکاب رابطه نامشروع در یک زمان مشخص باشد، اشاره کرد. برای این منظور می توان عکس پرینت تماس های تلفن همراه و برخی مدارک دیگر را به دادگاه ارائه کرد. توجه کنید که جمع آوری این مدارک باید به صورت قانونی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است برای شاکی عواقب قانونی به همراه داشته باشد.

مهم است که مدارک و شواهد ارائه شده باید برای قانع کردن محکمه دادگاه کافی باشد. چرا که در غیر این صورت محکوم علیه می تواند نسبت به افترای زده شده اعاده حیثیت کند.

از جمله روش های دیگر که می توان با استفاده از آن ارتکاب جرم رابطه نامشروع را در دادگاه اثبات کرد، اقرار متهم است. در صورتی که متهم نسبت به عمل انجام شده اقرار کند، جرم صورت گرفته اثبات می شود.

از دیگر روش های شناخته شده برای اثبات ارتکاب جرم رابطه نامشروع و گرفتن حکم جلب رابطه نامشروع شهادت است. در صورتی که شاهدانی وجود داشته باشند تا نسبت به عمل انجام گرفته در دادگاه شهادت دهند، کمک زیادی به روند پیشرفت پرونده در جهت اثبات جرم رابطه نامشروع می کند.

مراجع ذی صلاح برای رسیدگی به جرم رابطه نامشروع

مراجع متفاوتی وظیفه رسیدگی به جرم رابطه نامشروع را بر عهده دارند اما طبق قانون صلاحیت رسیدگی به جرم رابطه نامشروع بر عهده دادگاه است و دادسرا نقشی در رسیدگی به این جرایم ندارد.

به طور کلی طبق تقسیم بندی جدید قانون آیین دادرسی کیفری، بسیاری از جرایمی که با نام جرایم منافی عفت شناخته می شوند در دادگاه های کیفری یک یا دادگاه های کیفری دو مورد بررسی قرار می گیرند.

در برخی جرایم دیگر مرتبط با روابط نامشروع، بسته به اینکه در کدام دسته از جرایم رابطه نامشروع قرار می گیرند، در مراجع مختلف پیگیری می شوند. برای مثال در جرایم تعزیری منافی عفت دادسرای ارشاد در تهران و دادسراهای عمومی در شهرستان ها به پیگیری این جرایم می پردازند.

در برخی موارد صلاحیت محلی مراجع برای رسیدگی به این جرایم کفایت می کنند. برای نمونه در صورتی که جرم زنا در منطقه ای اتفاق افتاده باشد، دادگاه صالح برای رسیدگی به این جرم همان دادگاهی است که در منطقه وقوع جرم قرار گرفته است. در نتیجه پرونده در همان دادگاه و منطقه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد.

 


لیست وکیل حکم جلب رابطه نامشروع

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1.پرونده قتل همسر به دليل رابطه نامشروع وی که موفق به رفع اتهام متهم شد.

2.گرفتن رفع اتهام برای موکلی که متهم به رابطه نامشروع و زنای محصنه شده بود.

3.گرفتن حکم اعدام و دریافت دیه برای شخصی که متهم به سرقت مسلحانه و تجاوز به یک خانم شد.

و …

 

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

543
امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل