کیفری

حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود

حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود✔️| شرایط تخفیف مجازات | خرید حبس تعزیری

یکی از مجازات های متداول و سخت برای مجرمان، حبس تعزیری است. به همین دلیل معمولا افراد به دنبال راه حل هایی هستند تا در مجازات صادر شده تخفیف بگیرند یا به نوعی بخشیده شوند. در این بین سوالی که برای این افراد پیش می آید این است که آیا مجازات های تعزیری قابل بخشش هستند و در صورتی که این مجازات ها قابل بخشش هستند، حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود؟ برای پاسخ به این سوال ها باید اطلاعات بیشتری پیرامون حبس تعزیری و قوانین مرتبط با آن به دست آورید. به شما پیشنهاد می کنیم برای پاسخ به سوالات خود پیرامون حبس تعزیری و شرایط بخشیده شدن آن تا پایان مقاله همراه ما باشید.

حبس تعزیری چیست؟

حبس تعزیری یکی از مجازات هایی است که قانون گذاران برای جرایمی متناسب با نوع آن قانون گذاری کرده است. معمولا مجازات های تعزیری شامل مواردی همچون حبس، شلاق و جزای نقدی می شوند و جرایمی هم چون دیات یا قصاص را در بر نمی گیرد. در نتیجه حبس تعزیری نیز مجازات جرایمی است که از جمله جرایم تعزیری محسوب شده اند.

آیا حبس تعزیری قابل بخشش است؟

برای اینکه درباره سوال حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود صحبت کنیم، باید بدانیم که آیا حبس تعزیری از جمله جرایم قابل بخشش محسوب می شود یا خیر!

جرایم تعزیری هر آنچه از جرایمی هستند که از جمله جرایم حدی محسوب نشود. به طور کلی جرایم حدی از جمله جرایم قابل گذشت محسوب نمی شوند. اما درباره جرایم تعزیری اینگونه نیست. حبس تعزیری و به طور کلی جرایم تعزیری در مواردی قابل تعلیق، تبدیل یا گذشت هستند و حد آن همان مقداری است که شرع و قانون مشخص کرده است.

تنها در صورتی جرایم تعزیری و به ویژه حبس تعزیری قابل بخشش است که از نوع حبس درجه سه تا هشت باشد. در صورتی که حبس تعزیری از نوع درجه یک و دو باشد، از جمله موارد قابل بخشش یا تعلیق محسوب نمی شود و باید مدت زمان مشخص شده برای مجازات صادر شده طبق قانون، طی شود.

بر اساس قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری بیش تر از 25 سال تا 30 سال، حبس تعزیری درجه یک و به حبس تعزیری بیش تر از 15 سال تا 25 سال، حبس تعزیری درجه دو می گویند که از جمله جرایم تعزیری قابل تعلیق یا قابل بخشش نیستند. در نتیجه حبس تعزیری تا 15 سال، از جمله جرایم تعزیری درجه سه تا هشت محسوب می شود که قابل تعلیق یا بخشش می باشند.

حبس تعلیقی چه شرایطی دارد؟

باتوجه به ماده 41 قانون مجازات اسلامی، در برخی جرایم تعیین شده اگر مجازات متهم کمتر از 15 سال حبس تعزیری بوده باشد، این امکان برای قاضی فراهم است تا پس از صدور حکم اجرای حکم، حبس یا بخشی از آن را به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآورد. در این مدت زمان الزامی به اجرای حکم متهم وجود ندارد. در صورتی که متهم در این پنج سال جرم دیگری مرتکب نشود و ثابت شود که مجرم فردی قانونمند است، محکومیت وی یا بخشی از آن بخشیده می شود و حتی در شرایطی نیز ممکن است محکومیت او از سابقه کیفری اش به طور کامل پاک شود. به این شکل از حبس تعزیری، حبس تعلیقی می گویند که در خیلی از پرونده های مرتبط با صلاحدید وکیل مجرب آشنا به قوانین حبس تعلیقی مورد استفاده قرار می گیرد و فرد را از اجرای حکم حبس تعزیری نجات می دهد.

شرایط تخفیف در حبس تعزیری

وقتی سوال حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود به میان می آید، در واقع بسیاری به دنبال تبدیل یا تخفیف در مجازات حبس تعزیری می گردد. در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا با راه هایی که به شما کمک می کند تا در مجازات حبس تعزیری تخفیف بگیرید، بیشتر آشنا شوید. هرچند که به دلیل حساسیت بالای شرایط تخفیف در حبس تعزیری پیشنهاد می کنیم که این عمل را به کمک وکیل خود پیگیری کنید.

برای آنکه حبس تعزیری قابل تبدیل شود یا مورد تخفیف قرار بگیرد، باید شرایطی را داشته باشد تا بر اساس آن تبدیل یا تخفیف آن مشخص شود. یکی از شرایطی که باید در تبدیل یا تخفیف حکم حبس تعزیری مورد بررسی قرار گیرد، این است که پرونده حداقل یکی از جنبه های تخفیف مجازات را داشته باشد و به طور کلی شرایط تعیین شده در قانون برای صدور قرار تعویق حکم را داشته باشد.

یکی از شرایطی که می تواند باعث تخفیف در مجازات حبس تعزیری باشد، اصلاح متهم است. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود، خوب است بدانید که در صورتی که اثبات شود که متهم سابقه کیفری دیگری در گذشته نداشته است و نسبت به جبران ضرر وارده به شاکی اقدامات لازم را انجام داده است، تاثیر زیادی در تخفیف مجازات او می گذارد.

از دیگر شرایط شناخته شده در بین مردم، معرفی کردن خود به عنوان مجرم و همکاری در شناسایی دیگر متهمان و مجرمان پرونده است. در صورتی که متهم در شناسایی مجرمان دیگر پرونده از جمله معاونین و شرکای جرم که در زمان ارتکاب جرم حضور داشته اند یا به طریقی با آن ارتباط داشته اند، همکاری کنند، تاثیر بسیار زیادی در تخفیف مجازات حبس تعزیری او خواهد داشت.

در صورتی که متهم نسبت به آنچه در گذشته انجام داده است اظهار ندامت و پشیمانی کند و حتی از شرایط روحی و جسمانی خاصی نیز برخوردار باشد نیز باعث تخفیف در مجازات وی می شود. هم چنین در صورتی که شاکی یا مدعی خصوصی از مجازات متهم گذشت کرده باشد و پرونده از جمله پرونده های قابل گذشت محسوب شود، امکان تخفیف در مجازات یا حتی تبدیل آن نیز وجود دارد.

توجه داشته باشید که در صورتی که تمایل دارید درباره حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود بیشتر بدانید، راه های زیادی برای تخفیف در مجازات های تعزیری وجود دارد که با توجه به حساسیت و شرایط پرونده متفاوت هستند و تنها به راه حل های توضیح داده شده، منتهی نمی شود. بسیاری از راه های تخفیف مجازات روش های به خصوص و قانع کننده ای هستند که وکلا بر اساس سال ها تجربه خود آن ها به دست آورده اند و از آن برای تخفیف با تبدیل مجازات های تعزیری استفاده می کنند. از آنجایی که گرفتن تخفیف مجازات امری ممکن اما تخصصی است، ما به شما توصیه می کنیم که قبل از هر تصمیم گیری عجولانه ای که منجر به نتایج زیانبار در پرونده می شود، با وکیل مجرب و متخصص در این حوزه مشورت کنید و اطلاعات لازم را از او پیرامون تخفیف مجازات حبس تعزیری کسب نمایید.

همچنین بخوانید:  مجازات مشروبات الکلی

آیا امکان خرید حبس تعزیری وجود دارد؟

یکی از اصطلاح های رایج و اشتباهی که بین مردم جامعه درباره سوال حبس تعزیری چگونه بخشیده می شود، وجود دارد این است که تصور می کنند خرید حبس تعزیری امری ممکن است در حالی که اینگونه نیست و این امکان از لحاظ قانونی وجود ندارد. امکانی که در قانون برای حبس تعزیری وجود دارد مربوط به برخی جهات تخفیفی است که با استناد به آن ها می توان حبس تعزیری را به جزای نقدی تبدیل کرد.

علاوه بر مطلب توضیح داده شده درباره حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود، در برخی موارد امکان جایگزین کردن برخی مجازات ها از جمله دوره مراقبتی، خدمات عمومی رایگان، محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و… نیز وجود دارد که با توجه به صلاحدید قاضی و شرایط پرونده تعیین می گردد. برای آنکه از از شرایط تخفیف مجازات حبس یا تبدیل حبس تعزیری به جزای نقدی پیرامون پرونده خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با تماس با مجموعه رایمند و برقراری ارتباط با کارشناسان مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن با وکلای پرونده ارتباط برقرار کرده و اطلاعات بیشتر را از آن ها کسب نمایید.

مشاوره با وکیل مجازات حبس تعزیری

سوال حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود از آن جهت مورد اهمیت است که با دانستن قوانین مرتبط با آن می توان از خیلی از عواقب سخت قانونی و حبس تعزیری جلوگیری کرد. با توجه به توضیحات داده شده در خیلی از موارد افراد به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های متفاوت مرتکب انجام جرم های کوچکی می شوند که در نهایت منجر به حبس تعزیری می شود. در حالی که با اطلاع از قوانین مربوط به حبس تعزیری می توان حبس تعزیری را تبدیل یا تعلیق کرد. تبدیل یا تعلیق حکم صادر شده می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از اجرای حکم حبس تعزیری متهم یا کاهش آن داشته باشد.

به همین دلیل مشاوره با یک وکیل آشنا به قوانین حبس تعزیری و وکیلی که به تمام راه هایی که به شما کمک می کند تا درباره سوال حبس تعزیری چگونه بخشیده میشود، اطلاعات بیشتری پیدا کنید، می تواند شما را از یک مخمصه قانونی که ممکن است تا ماه ها زندگی شما را دچار بحران کند، نجات دهد. بر همین اساس ما به شما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از اجرای حکم حبس تعزیری حتما قبل از حضور در دادگاه و دفاع از خود با یک وکیل آشنا به قوانین مشورت کنید و اطلاعات لازم را پیرامون پرونده خود از او کسب کنید. مجموعه رایمند با بهره گیری از وکلای متخصص و با تجربه پیرامون پرونده های مرتبط با حبس تعزیری شما را در پرونده های مختلف راهنمایی می کند.


لیست وکیل حبس تعزیری

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1. پیروزی پرونده سرقت از منازل با 73 شاکی خصوصی که موفق به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شد.

2. پیروزی پرونده سرقت از بانک در ورامین تهران.

3. پیروزی پرونده سرقت با رد مال 4 و نیم میلیارد تومانی.

و …

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

93

امتیاز این نوشته

امتیاز کاربران: 4.83 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل