وکیل

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور | روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور

بسیاری از افراد ممکن است با دیوان عالی کشور آشنایی زیادی نداشته باشند. به همین دلیل خوب است بدانید که دیوان عالی کشور عالی ترین مرجع مربوط به دعاوی حقوقی و کیفری برای رسیدگی به پرونده های قضایی کشور است. در نتیجه این دیوان برای رسیدگی به پرونده های قضایی از ساختار اداری پیچیده ای برخوردار است. در صورتی که بخواهیم احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور را بررسی کنیم، باید با ساختار دیوان عالی کشور آشنایی بیشتری پیدا کنیم و پس از آن به بررسی احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور بپردازیم.

نحوه عملکرد دیوان عالی کشور در رسیدگی به پرونده ها

همانطور که توضیح داده شد، دیوان عالی کشور عالی ترین مقام در رسیدگی به پرونده های کیفری و حقوقی است. در نتیجه هر نوع پرونده ای در این مرجع مورد بررسی قرار نمی گیرد و غالبا پرونده هایی که پیچیدگی های بیشتری دارند یا دارای حساسیت های زیادی هستند، در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گیرند. از این روی امکان اعتراض به رای صادره در دیوان و احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور نیز بسته به شرایط خاص پرونده و مهارت وکیل پرونده متفاوت می باشد.

آیا امکان تغییر رای پرونده در دیوان عالی کشور وجود دارد؟

همانطور که به آن اشاره کردیم، برای اینکه احتمال تغییر رای در دیوان عالی را مورد بررسی قرار دهیم، باید بدانید که در مراحل طی شدن پرونده برای اعاده دادرسی یا فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، باید پروسه طولانی و پیچیده ای سپری شود؛ به همین منظور نمی توان به طور دقیق برای هر نوع پرونده ای به طور دقیق مشخص کرد که احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور وجود دارد یا خیر! در واقع در این شرایط بهتر است وکیل پرونده با بررسی شرایط پرونده به صورت تخصصی درباره احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور نظر کارشناسانه بدهد.

با توجه به توضیحات داده شده می توان گفت که احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور صفر نیست و راهکار هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور را افزایش داد. در ادامه با این راهکارها بیشتر آشنا می شویم و هر کدام را به صورت جداگانه به شما معرفی می کنیم.

آیا امکان تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور وجود دارد؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که درگیر پروسه طلاق هستند پیش می آید این است که در صورتی که پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شود، آیا احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور وجود دارد؟

بسیاری گمان می کنند فقط پرونده های حقوقی و کیفری که دارای حساسیت های بسیار بالایی هستند، در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گیرند. این تصور درستی نیست و باید این را بدانید که برخی پرونده های در حوزه خانواده نیز در دیوان عالی اداری کشور بررسی می شوند.

به طور کلی می توان گفت که احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور با پرونده های دیگر تفاوت زیادی ندارد و برای اینکه احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور بررسی شود، باید شرایط پرونده و طرفین دعوی به صورت کامل در جلسات حقوقی به همراه وکیل مورد تحلیل و بررسی قرار گیرند. در این صورت می توان با یقین بیشتری درباره احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور اظهار نظر کرد. هم چنین توجه داشته باشید که شما به کمک راهکارهای موجود و یک وکیل متخصص می توانید احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور را بالا ببرید. در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با این راهکارها همراه ما باشید.

ویژگی پرونده های دیوان عالی کشور

از مهم ترین ویژگی پرونده هایی که در دیوان عالی کشور بررسی می شوند، این است که این پرونده ها قبل از ارجاع به دیوان عالی کشور در دادگاه های عمومی یا دادگاه های تجدید نظر بررسی شده اند و در صورتی که رای صادره از این مراجع متفاوت از یکدیگر بوده باشد، امکان اعتراض به رای صادره در دیوان عالی کشور وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های پرونده های دیوان عالی کشور مدارکی است که به این دیوان ارائه می شود. در حقیقت روند ارائه مدارک در دیوان عالی کشور و دادگاه عمومی متفاوت است و باید مراحل متفاوتی برای ارائه مدارک در دیوان عالی کشور طی شود. برای این منظور می توانید از وکیل پرونده خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه مقاله به اهمیت موضوع ارائه مدارک در دیوان عالی کشور می پردازیم.

تاثیر مدارک پرونده در رای دیوان عالی کشور

یکی از مهم ترین لزومات احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور مدارک و مستندات ارائه شده برای پرونده است. به این صورت که سخت گیری ها و حساسیت ها بر روی پرونده هایی که به دیوان عالی کشور فرستاده می شوند، بسیار زیاد است؛ از همین رو، مدارک و مستنداتی که برای اعاده دادرسی یا فرجام خواهی پیرامون پرونده ارائه می شود، باید کامل باشد. در حقیقت می توان گفت برای اینکه دیوان عالی کشور رسیدگی به پرونده را برای اعتراض به رای صادره از سر بگیرد، باید مدارک و مستندات کامل و قانع کننده ای به دادگاه ارائه شود.

با توجه به توضیحات داده شده ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه از جمع آوری مدارک شواهد مورد نیاز پرونده اطلاع پیدا کنید و برای آگاهی بیشتر پیرامون ارسال مدارک در زمان مناسب، بهتر است با یک وکیل با تجربه و آگاه به روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور، مشورت کنید و پیگیری پرونده خود را به او بسپارید.

روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که برای اطلاع از احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور و به طور کلی احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور باید بدانید، روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور است. آگاهی از روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور به شما کمک می کند تا درباره نحوه شکایت پرونده های حقوقی و کیفری و نحوه اعتراض به رای صادره از دیوان اطلاعات بیشتری به دست آورید.

همچنین بخوانید:  وکیل کلاهبرداری بیت کوین

به طور کلی روند دادرسی پرونده ها در قوانین جمهوری اسلامی به این شکل است که ابتدا پرونده پس از تنظیم و ثبت شکایت در دادسرا یا شورای حل اختلاف تعیین شعبه می شود. به این معنی که در این مرحله شعبه مربوطه برای رسیدگی پرونده تعیین می شود. در مرحله بعد باید در زمان مقرر مدارک و شواهد لازم برای بررسی های بیشتر حول پرونده ارائه شود. توجه داشته باشید که در این مرحله فقط بررسی های لازم حول پرونده انجام می شود.

پس از آن پرونده برای ارسال به دادگاه تعیین شعبه می شود و طرفین برای دفاعات خود در دادگاه حضور پیدا می کنند. در نهایت با توجه به مدارک و دفاعیات طرفین رای نهایی صادر می شود. پس از صادر شدن رای نهایی این فرصت برای طرفین فراهم است تا در مدت زمان مشخصی نسبت به ثبت فرجام خواهی یا اعاده دادرسی برای اعتراض به پرونده اقدامات لازم را به انجام برسانند.

مدت زمان لازم برای رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور

یکی از بزرگ ترین نگرانی های افراد به روند دادرسی پرونده و مدت زمانی که طول می کشد تا پرونده در مراجع مربوطه به خصوص در دیوان عالی کشور رسیدگی شود، است. این موضوع زمانی که پرونده به فرجام خواهی یا اعاده دادرسی کشیده شود نیز بسیار اهمیت پیدا می کنند. در واقع بسیاری از افراد علاقه مند هستند بدانند که با توجه به احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور، مدت زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عالی چقدر است. برای مثال آگاهی از مدت زمان رسیدگی به پرونده های طلاق و احتمال تغییر رای طلاق در دیوان عالی کشور به افراد کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای پرونده خود بگیرند؛ چرا که زندگی آن ها به تصمیمی که در این مدت زمان اتخاذ می کنند، بستگی دارد.

به طور کلی مدت زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور با توجه به موضوع پرونده اعم از حقوقی یا کیفری متفاوت خواهد بود. هم چنین شرایط پرونده و پیچیدگی های موجود در آن نیز در زمان رسیدگی به پرونده نقش بزرگی ایفا می کند. در مواردی ممکن است رسیدگی پرونده از ماه ها تا سال ها به طول انجامد.

به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم برای تسریع روند رسیدگی به پرونده و افزایش احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور حتما از یک فرد آگاه به روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور کمک بگیرد زیرا در این صورت پیچیدگی ها پرونده شما با سرعت بیشتری حل می شود و پرونده شما در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه می رسد.

وکیل دیوان عالی کشور

انتخاب وکیل در موضوع آگاهی از احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور اهمیت زیادی پیدا می کند. از آنجایی که وکیل تجربه و آگاهی بیشتری به روند دادرسی، اعاده دادرسی و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور دارد، می توانند پرونده را از چالش هایی که با آن مواجه است، نجات دهند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در صورتی که با مشکلات کیفری و حقوقی مواجه هستید و پرونده شما به دیوان عالی ارجاع داده شده است، حتما با یک وکیل متخصص آگاه به روند دادرسی پرونده در دیوان عالی کشور مشورت کرده و اطلاعات لازم برای پرونده خود را از او کسب کنید تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی بیشتر و شکست در پرونده جلوگیری کنید.

لیست وکلای احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1. پیروزی در پرونده سرقت از منازل با 73 شاکی خصوصی که موفق به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شد.

2. پیروزی در پرونده قتل با سلاح گرم که منجر به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شده است.

3. پیروزی در پرونده دستگیری باند تولید مواد مخدر به همراه کشف 400 کیلوگرم شیشه.

و… .

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

57
امتیاز کاربران: 4.63 ( 2 رای)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. نکته حقوقی مفید و کاربردی⚖️👌بسیارعالی موفق باشید✅️✅️✅️✅️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل