خانوادهوکیل

اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

نحوه دفاع در برابر اتهام رابطه نامشروع✔️ | راه های اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع| تنظیم لایحه دفاعیه برای اتهام رابطه نامشروع

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد در جوامع امروز کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کنند، بحث مربوط به رابطه نامشروع است. از آنجایی که رابطه نامشروع شامل طیف گسترده ای از جرایم منافی عفت می شود، بسیاری از جرایم کوچک و بزرگ شناخته شده در جامعه به عنوان رابطه نامشروع شناخته می شود. در مقابل بسیاری از رفتارها ممکن است به اشتباه رابطه نامشروع تلقی شوند یا در دسته جرایم رابطه نامشروع قرار نگیرند. در این شرایط متهم باید برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع تلاش کند. در صورتی که تمایل دارید درباره اثبات بی گناهی رابطه نامشروع و به طور کلی اثبات بی گناهی در اینگونه جرایم اطلاعات بیشتری کسب کنید یا با وکیل مربوطه پیرامون اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع مشورت کنید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

شرایط اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

از جمله مهم ترین نکاتی که متهم باید برای اثبات پرونده خود به آن آگاه باشد، شرایط مربوط به اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع است. در حقیقت برای این که متهم به همراه وکیل خود بتواند از طریق راه های مختلف بی گناهی خود را در جرایم رابطه نامشروع اثبات کند باید نسبت به تمام شرایطی که هر کدام از این راه های اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع دارند، اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد.

قبل از اینکه به سراغ توضیح شرایط اثبات بی گناهی متهم برویم، باید بدانید که شرایط اثبات ارتکاب جرم در بسیاری از جرایم یکسان است. این شرایط در قانون به عنوان عناصر قانونی جرم شناخته می شوند. در نتیجه برای اینکه به اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع بپردازیم باید عدم وجود این عناصر را در ارتکاب جرم به اثبات برسانیم. در نتیجه این اقدامات بی گناهی متهم در اتهام رابطه نامشروع اثبات می شود. در ادامه به بررسی این عناصر می پردازیم.

عدم وجود عنصر مادی جرم

برای اینکه به اثبات بی گناهی متهم بپردازیم، باید عدم وجود عنصر مادر را در عملی متهم نسبت به آن مورد اتهام قرار گرفته است، اثبات کنیم. عنصر مادی در حقیقت همان عملی است که متهم یا مجرم مرتکب می شود. برای این منظور متهم باید اثبات کند عمل مجرمانه ای انجام نداده است. برای مثال اگر متهم قصد انجام عمل مجرمانه ای را داشته است اما آن را در عمل انجام نداده است، در واقع عنصر مادی جرم محقق نشده است.

عدم وجود عنصر معنوی جرم

یکی دیگر از روش هایی که متهم به کمک آن می تواند به اثبات بی گناهی خود در رابطه نامشروع بپردازد، اثبات عدم وجود عنصر معنوی در ارتکاب جرم است. عنصر معنوی به معنای انگیزه و هدف متهم برای ارتکاب جرم است. برای این منظور متهم باید اثبات کند قصد رفتار مجرمانه ای را نداشته یا علمی به مجرمانه بودن عمل مرتکب شده نداشته است. برای مثال در صورتی که اثبات شود، در زمان ارتکاب جرم متهم از خود اراده ای برای ارتکاب جرم نداشته است، عدم وجود عنصر معنوی جرم نیز ثابت می شود.

عدم وجود عنصر قانونی جرم

عنصر قانونی جرم همانطور که از روی نام آن مشخص است، عملی است که صریحا در متن قانون ذکر شده باشد. همانطور که در ماده های قانونی عمل به یک فعل یا ترک یک فعل جرم تلقی می شود، در جامعه نیز عمل یا عدم عمل کردن به فعل جرم محسوب می شود. حال برای آنکه متهم بخواهد از طریق عنصر قانونی به اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع بپردازد، باید اثبات کند که عملی که او انجام داده است در متن قانون جرم تلقی نمی شود. به عبارتی متهم باید بتواند اثبات کند مجازاتی برای عمل وی در قانون تعیین نشده است یا در قوانین جدید مجازات عمل مرتکب شده متهم نسخ شده است.

همه شرایط گفته شده می تواند کمک بسیاری برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع باشد؛ به شرط آنکه شرایط پرونده به درستی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و بهترین شرایط برای اثبات بی گناهی متهم انتخاب شود. یکی از این راه ها که به متهم کمک می کند تا بهترین تصمیم گیری را در رابطه با شرایط پرونده داشته باشد، مشورت با یک وکیل آگاه به قوانین مرتبط با رابطه نامشروع است. در این مواقع وکیل رابطه نامشروع با بررسی پرونده و تحلیل اعمال انجام شده می تواند بزرگ ترین راهنما برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع باشد.

تنظیم لایحه دفاعیه برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

توجه داشته باشید که همه شرایط و راه هایی که برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع ارائه می شوند، باید به شکل و نحوه درست به مراجع مربوطه ارائه شوند. در این شرایط لایحه دفاعیه برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع تنظیم و ارائه می شود.

نکته حائز اهمیت در تنظیم لایحه دفاعیه این است که لایحه دفاعیه باید با توجه به شرایط پرونده تنظیم شود و تنظیم آن با توجه به موضوع و شرایط پرونده دارای حساسیت های زیادی است. به گونه ای که اگر لایحه دفاعیه برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است شرایط پرونده را دچار پیچیدگی های بیشتری کند و در این صورت اثبات بی گناهی متهم به امر سخت تری تبدیل می شود. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از هرگونه اقدام برای تنظیم و ارائه لایحه دفاعیه به دادگاه با وکیل خود مشورت کرده و لایحه دفاعیه را به کمک وکیل اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع تنظیم کنید.

نحوه دفاع در برابر اتهام رابطه نامشروع

شاید در ابتدای خواندن مقاله و انتخاب شرایط مورد نیاز برای تصمیم گیری در هر پرونده برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع آسان به نظر برسد اما توجه داشته باشید که انتخاب های این شرایط در هر پرونده ای با توجه به شرایط موجود در آن پرونده متفاوت است و بزرگ ترین تاثیر را در نتیجه پرونده می گذارد. به عبارتی موفقیت پرونده شما به  نحوه دفاع در برابر اتهام رابطه نامشروع و تصمیم گیری حول شرایط انتخابی برای نحوه دفاع برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع وابسته است.

همچنین بخوانید:  آیا به رای قطعی دادگاه تجدید نظر میتوان اعتراض کرد؟

به طور کلی و به دلایل توضیح داده شده، برای آنکه شما در پرونده خود موفق شوید و بتوانید بی گناهی خود را ثابت کنید، باید بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشید. در بسیاری از مواقع افراد به دلیل عدم آگاهی از شرایط قانونی و متن قانون اساسی یا قوانین مرتبط با مجازات های اسلامی نمی توانند تصمیم درستی برای اثبات بی گناهی خود بگیرد و این موضوع آینده و زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدام قطعی حتما از یک وکیل با سابقه و با تجربه که به قوانین رابطه نامشروع تسلط دارد مشورت کرده و شرایط پرونده خود را با او در میان بگذارید. در نتیجه این اقدامات شما می توانید بهترین دفاعیه را به همراه وکیل خود برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع داشته باشید.

گروه وکلای بزرگمهر با وجود وکلای با سابقه ای که تجربه بسیاری در پرونده های مربوط به رابطه نامشروع دارند، آماده هستند که در اینگونه پرونده ها شما را راهنمایی کنند و وکالت پرونده شما را به عهده بگیرند.

راه های مورد استفاده برای اثبات بی گناهی متهم

همانطور که توضیح داده شد، شرایط پیش رو برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع با راه هایی که برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. در ادامه به توضیح راه هایی می پردازیم که به کمک آن ها می توانید بی گناهی خود را در پرونده های رابطه نامشروع اثبات کنید.

اقرار: ممکن است در شرایطی متهم علیه خود اقراری کرده باشد. در این شرایط اگر متهم بتواند ثابت کند که اقراری که علیه خود انجام داده است تحت فشار های روحی، روانی، شکنجه یا جنون بوده است، بی گناهی او ثابت می شود.

شهادت یا استشهاد محلی: بسیاری گمان می کنند که شهادت یا جمع آوری استشهاد محلی فقط برای اثبات ارتکاب جرم مورد استفاده قرار می گیرد؛ در صورتی که اگر متهم با استفاده از شهادت یا استشهاد نامه محلی بتواند اثبات کند که در زمان وقوع جرم در مکان دیگری حضور داشته است یا فرد مجرم او نبوده است، می تواند بی گناهی خود را در دادگاه اثبات کند.

اسناد و مدارک: یکی از راه های بسیار کاربردی برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع ارائه اسناد یا مدارکی است که ثابت کند جرم توسط شما انجام نشده است. برای این منظور متهم باید اسنادی را به دادگاه ارائه کند که برای اقناع محکمه دادگاه کافی باشد و از لحاظ قانونی دارای اعتبار باشد.

علم قاضی: علم قاضی نیز یکی دیگر از راه های مورد استفاده برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع است. در این روش قاضی با در نظر گرفتن شهادت شهود، مدارک و شواهد ارائه شده و با استفاده از علم و تجربه خود که در سال های متمادی کسب کرده است، رای خود را صادر می کند. در برخی موارد این روش برای اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع کارآمد است.

سوگند: سوگند از جمله راه هایی است که در همه پرونده ها کاربرد ندارد و شرایط خاصی برای انجام آن وجود دارد. به طور کلی در صورتی که در پرونده ای متهم بتواند ثابت کند که شاکی یا شهودی با استفاده از از سوگند به دروغ مسیر پرونده را به اشتباه کشانده است، می تواند بی گناهی خود را اثبات کند.

 


لیست وکیل اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل دکتر حسین مروج تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
حسین مروج وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستریدکترای حقوق خصوصی
  • دکترای حرفه ای مشاوره حقوقی DBA
  • استاد دانشگاه های آزاد و دانشکده علوم و فنون نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • مدیر حقوقی نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۱
  • عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل ملیحه سنگ سفیدی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری
ملیحه سنگ سفیدی وکیل پایه یک دادگستری

 

  • وکیل دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق
  • عضو وکلای مرکز مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1.پرونده قتل همسر به دليل رابطه نامشروع وی که موفق به رفع اتهام متهم شد.

2.گرفتن رفع اتهام برای موکلی که متهم به رابطه نامشروع و زنای محصنه شده بود.

3.گرفتن حکم اعدام و دریافت دیه برای شخصی که متهم به سرقت مسلحانه و تجاوز به یک خانم شد.

و …

 

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

68
امتیاز کاربران: 4.05 ( 6 رای)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل