خانوادهکیفریوکیل

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟✔️ | اثبات رابطه نامشروع زن شوهردار | وکلای رایمند

همانطور که اطلاع دارید برقراری هرنوع رابطه نامشروع چه از لحاظ فیزیکی و چه غیر فیزیکی بین افراد نامحرم از لحاظ قانونی ممنوع است. در این میان اگر زن متاهل اقدام به برقراری رابطه نامشروع با کسی غیر از شوهر خود کند، فعلی غیرقانونی و ممنوع انجام داده است و در صورت اثبات برای او پیگرد قانونی خواهد داشت. در این میان موارد زیادی هستند که در پیگیری قانونی رابطه نامشروع زن شوهردار اهمیت دارد. یکی از این موارد مربوط به اثبات رابطه نامشروع است. اگر برای شما سوال است که مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست و چگونه این رابطه نامشروع اثبات می شود، در ادامه این مطلب ما تلاش کرده ایم تا به صورت کامل به توضیح این عوامل و پاسخ به سوالات شما بپردازیم.

حکم رابطه نامشروع زن شوهردار

همانطور که اطلاع دارید هر شکل از رابطه نامشروع در کشور ما جرم تلقی می شود و برای مجرمان به حکم قانون مجازات مشخصی در نظر گرفته می شود. این مورد برای زن شوهردار نیز صدق می کند و در صورتی که زن متاهل اقدام به برقراری رابطه نامشروع با فردی به غیر از شوهر خود کند و این رابطه با مدارک معتبر توسط قانون اثبات شود، برای زن شوهردار و شریک جرم او مجازات تعیین می گردد.

حکم رابطه رابطه نامشروع زن شوهردار نیز با توجه به وضعیت تاهل یا مجرد بودن مرد متفاوت خواهد بود. بر این اساس طبق قانون در صورتی که مرد مجرد بوده باشد، حکم رابطه نامشروع زن شوهردار صد ضربه شلاق است و در صورتی که مرد متاهل بوده باشد، حکم آن سنگسار برای زن است. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که اکنون حکمی تحت عنوان سنگسار به راحتی صادر نمی شود و برای صدور این حکم شرایط خاصی مد نظر قرار گرفته می شود. معمولا در این موارد و با توجه به شرایط پرونده حکم رابطه نامشروع زن شوهردار به اشکال دیگری صادر می گردد. برای این منظور می توانید از یک وکیل مجرب و متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

حکم رابطه نامشروع در قانون چیست؟

روابط نامشروع طیف گسترده ای از روابط را در بر می گیرند و تنها به برخی مواردی که ما به عنوان رابطه نامشروع می شناسیم، خلاصه نمی شوند. مسلما مجازات رابطه نامشروع نیز بر اساس جرم صورت گرفته متفاوت است اما اگر بخواهیم بررسی کلی نسبت به مجازات رابطه نامشروع داشته باشیم، باید گفت که مجازات رابطه نامشروع طبق قانون 99 ضربه شلاق خواهد بود.

البته در صورتی که رابطه نامشروع در انظار عمومی صورت گرفته باشد، این مجازات افزایش پیدا می کند. برای مثال در صورتی که رابطه نامشروع در اماکن عمومی انجام گرفته باشد، علاوه بر شلاق، برای مجرمان حکم حبس نیز صادر می گردد.

تنها نکته ای که در این میان باید به آن توجه کنید این است که حتی پس از اثبات جرم رابطه نامشروع برای مجرمان سابقه ای مبنی بر سابقه کیفری ثبت نمی شود.

انواع رابطه نامشروع از منظر قانون

همانطور که توضیح داده شد، روابط نامشروع از منظر قانون شامل طیف وسیعی از روابط نامشروع می شود که به راحتی نمی توان برای هر کدام از آن ها مجازات مشخصی تعیین کرد اما نکته ای که در این باره وجود دارد مربوط به انواع مختلف روابط نامشروع از منظر قانون می شود. چند مورد از روابط نامشروعی که از منظر قانون کاملا شناخته شده هستند و بر اساس آن برای مجرمان مجازات تعیین می گردد، شامل موارد زیر می شوند.

  • رابطه نامشروع زنا: رابطه نامشروع زنا همانطور که از روی نام آن مشخص است، به تمامی روابطی گفته می شود که روابط زن و مردی که به یکدیگر محرم نیستند به رابطه جنسی منجر شود.
  • رابطه نامشروع دون زنا: در مقابل رابطه نامشروع، رابطه نامشروع دون زنا قرار می گیرد که به تمامی روابطی اطلاق می شود که بین زن و مرد نامحرم اتفاق می افتد اما به رابطه جنسی ختم نمی شود.

توجه داشته باشید که رابطه نامشروع زن شوهردار ممکن است شامل هرکدام از طرق گفته شده در موارد بالا باشد و هر دوی این موارد به عنوان یک رابطه نامشروع شناخته می شود که باید در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به جرم صورت گرفته برای آن مجازات تعیین گردد.

آیا دوستی زن و مرد رابطه نامشروع است؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که درگیر پرونده های رابطه نامشروع می شوند، پیش می آید این است که آیا صرف دوستی زن و مرد با یکدیگر به معنی رابطه نامشروع این نفر است؟

توجه داشته باشید که پاسخ این سوال کاملا به روابط بین زن و مرد بستگی دارد و شرایط هر پرونده ای ممکن است به دلایل مختلفی از جمله شکل و نحوه روابط بین زن و مرد متفاوت باشد. برای مثال در صورتی که دوستی بین زن و مرد نامحرم به خصوص زن شوهردار باعث به وجود آمدن روابطی عاطفی شده باشد، رابطه نامشروع محسوب می شود و در صورت اثبات، هر دوی آن ها مجرم شناخته شده و محکوم می شوند.

در نتیجه این توضیح نباید صرف دوستی بین دو نفر را به عنوان رابطه نامشروع بین آن ها در نظر گرفت و پارامتر های زیادی در این میان باعث ایجاد اشکال مختلفی از رابطه نامشروع می شود. از طرفی هم برای آنکه تهمت به دیگری تلقی نشود، باید تمامی این پارامتر ها در محضر قانون مورد اثبات قرار گیرند. در ادامه بیشتر به شرح این موضوع مهم می پردازیم.

 چه رفتارهایی رابطه نامشروع است؟

یکی از سوال هایی که ممکن است برای مردمی که از شرایط حقوقی رابطه نامشروع اطلاعی ندارند پیش بیاید این است که چه رفتار هایی رابطه نامشروع زن شوهردار محسوب می شود و مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار را به همراه دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که در قوانین کشور برخی مصادیق به عنوان رابطه نامشروع شناخته می شوند و این مصادیق طیف وسیعی از رفتارها را در بر می گیرد. برای مثال همانطور که توضیح داده شد، بسیاری از رفتارهایی که حتی منجر به زنا نشده اند نیز به عنوان رابطه نامشروع محسوب می شوند و می توانند برای خاطیان عواقب قانونی به همراه داشته باشند. برخی موارد از جمله ارتباط تلفنی یا پیامکی، ارتباطات عاطفی بین دو نفر و بسیاری از اعمال دیگر به عنوان برخی رفتارهایی که منجر به خیانت می شوند، رابطه نامشروع شناخته می شوند.

همچنین بخوانید:  وکیل مفاسد اقتصادی

البته در صورتی که شما اطلاع ندارید که اعمال مرتبط با پرونده شما از جمله روابط نامشروع محسوب می شود یا خیر، می توانید با وکلای مجموعه رایمند ارتباط برقرار کرده و با گرفتن وقت مشاوره، ابهامات خود را پیرامون رابطه نامشروع و رفتار هایی که در مصادیق قانونی رابطه نامشروع شناخته می شوند، برطرف سازید.

آیا تهمت به رابطه نامشروع جرم محسوب می شود؟

در پاسخ به این سوال باید با صراحت تمام گفت که بله جرم محسوب می شود. در صورتی که شما بدون داشتن دلیل و مدرک معتبر، به کسی تهمت رابطه نامشروع بزنید، جرم محسوب می شوند و امکان اقدام قانونی بر علیه شما نیز وجود خواهد داشت.

نکته ای که وجود دارد این است که در قوانین کشور ما نیز تهمت رابطه نامشروع زدن به دیگری قذف خوانده می شود و برای کسانی که مرتکب این جرم می شوند تا هشتاد ضربه شلاق مجازات خواهد داشت. به همین منظور نیز بسیار اهمیت دارد که قبل از هرگونه پیگیری قانونی مدارک مرتبط با پرونده خود را جمع آوری و حتما با یک وکیل متخصص در حوزه تخصصی پرونده خود مشورت کنید. ما در بخش زیر به برخی از مدارکی که وجود آن ها کمک زیادی به پرونده مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار می کند، اشاره کرده ایم.

مدارک لازم برای مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار

به جرات می توان گفت مهم ترین مرحله برای مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار مربوط به اثبات آن می شود. در صورتی که شما نتوانید با دلایل و ادله های محکم که از منظر قانون دارای اعتبار هستند، رابطه نامشروع زن شوهردار را به اثبات برسانید، امکان پیگیری قانونی علیه شما وجود خواهد داشت. به همین دلیل نیز حتما حائز اهمیت است که مدارک معتبری به دادگاه ارائه کنید. البته که معمولا مدارک هر پرونده از پرونده دیگر متفاوت هستند اما آگاهی از موارد زیر شما را راهنمایی می کنند تا پرونده خود را با آگاهی بیشتر و به صورت کاملا قانونی پیگیری نمایید.

از جمله مدارکی که می توانید به عنوان مدرک ضمیمه پرونده خود کنید، پرینت پیامک ها و مکالمات است. البته این مدارک به تنهایی مدارک کافی برای اثبات رابطه نامشروع زن شوهردار محسوب نمی شوند و ادله های دیگری نیز نقش تعیین کننده ای برای مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار دارند. از ادله های دیگری که می توان به عنوان مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع زن شوهردار از آن ها بهره گرفت، می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • در صورتی که طرفین به خطای خود اقرار کرده باشند.
  • در صورتی که در پرونده شهادت شهود وجود داشته باشد.
  • توجه به علم قاضی
  • وجود برخی مستندات هم چون نظر پزشکی قانونی و برخی مدارک مستند دیگر

توجه داشته باشید که تمامی این مدارک ارائه شده باید از منظر قانون دارای اعتبار باشند. برای مثال شاهد هایی که برای پرونده خود در نظر می گیرید باید واجد شرایط قانونی برای شهادت دادن در دادگاه باشد. برای این منظور نیز شما می توانید با مشورت با یک وکیل حاذق و مجرب در مجموعه رایمند، مدارک لازم مورد نیاز پرونده خود را جمع آوری و در نهایت نسبت به پیگیری مراحل قانونی پرونده خود اقدام کنید.

لیست وکیل رابطه نامشروع

وکیل حامد شاکری نیا تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
حامد شاکری نیا وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلای قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه
تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

وکیل مونا الماسی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
مونا الماسی وکیل پایه یک دادگستری
  •  وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ۶ سال سابقه حقوقی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل حسن اسماعیلی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
حسن اسماعیلی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل مرجانه فشنگچی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
مرجانه فشنگچی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • رتبه دو رقمی آزمون وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۱۵ سال سابقه

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


هدیه عرفانیان (امور ثبت برند و شرکت ها) تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

 

هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
هدیه عرفانیان کارشناس امور ثبت برند و شرکت ها
  • کارشناس حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی
  • خدمات ویژه شرکت های تجاری اعم از نمایندگی در انواع مذاکرات،داوری و مصالحه، ثبت برند و…
  • حدود 10 سال سابقه کاری

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل فاطمه مرادی حقیقت تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
فاطمه مرادی حقیقت وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از 17 سال سابقه وکالت

تماس جهت اعطای وکالت


وکیل محمد فرخی تیک آبی تایید هویت
ستاره امتیاز

محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
محمد فرخی وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۲۲ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل


وکیل امیر بهادر عامری

امتیاز ۴ ستاره

امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
امیر بهادر عامری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • بیش از ۵ سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


وکیل اصغر قنبری
امتیاز ۴ ستاره

اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
اصغر قنبری وکیل پایه یک دادگستری
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی اهر
  • عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
  • کمتر از 2 سال سابقه

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه وکیل

 


خانم فریبا رنجبر
امتیاز ۳ ستاره

فریبا رنجبر کارآموز وکالت
فریبا رنجبر کارآموز وکالت
  • کارآموز وکالت
  • عضو کانون وکلای دادگستری البرز
  • کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی

 

تماس جهت اعطای وکالت مشاهده رزومه

 

نمونه پرونده های موفق وکلای رایمند

1. پیروزی پرونده سرقت از منازل با 73 شاکی خصوصی که موفق به تبرئه متهم از تمامی اتهامات شد.

2. پیروزی پرونده سرقت از بانک در ورامین تهران.

3. پیروزی پرونده سرقت با رد مال 4 و نیم میلیارد تومانی.

و …

مزایای همکاری با وکلای رایمند

  • حق متعارف وکالت
  • تسریع در روند دادرسی
  • توضیح کامل قوانین حقوقی پرونده موکل
  • جلب اعتماد و رضایت موکل در پیش برد اهداف پرونده
  • حفظ اسرار و اطلاعات پرونده موکلین و اطمینان به عدم افشاگری
  • پیگیری مستمر روند پرونده تا زمان حاصل شدن نتیجه پرونده
  • انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم قوانین حقوقی
  • برخورد مناسب و محترمانه با موکل و قاضی موکل
  • حضور در جلسات دادگاه بدون نیاز به حضور موکل و گزارش دهی منظم به موکل
  • فعالیت وکلای باتجربه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی(ملکی، خانواده،و…) و کیفری
  • و…

وکالت تخصصی

 

 

 

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید.

89

امتیاز این نوشته

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

رزرو مشاوره با وکیل